Terapeutická stomatologie: Kvalitní péče o vaše zuby

Jedním z klíčových směrů poskytování kvalitní stomatologické péče je terapeutická léčba zubů. Jejím hlavním cílem je zabránit šíření infekce do dřeně a kořene. Toho se dosahuje odstraněním zubního kazu. V případě potřeby se používá i pulpotomie.

Terapeutická stomatologie se nezabývá pouze prevencí, diagnostikou, léčbou zubního kazu a jeho následků. Také se stará o přípravu zubů na plánované implantologické a ortopedické léčby a řeší postižení sliznice ústní dutiny.

V jakých případech vám může terapeutická stomatologie pomoci?

Terapeutická léčba zubů má velký význam nejen pro odstranění bolestivých příznaků způsobených chronickým/akutním zubním kazem, pulpitidou, parodontální infekcí. Moderní metody úspěšně udržují estetickou přitažlivost a umožňují pacientům bez bolesti a omezení se smát, mít jasný, mladistvý ovál obličeje a plnohodnotnou žvýkací funkci.

Všem, kteří si přejí udržet zdraví a krásný úsměv po mnoho let, je doporučeno navštěvovat lékaře-terapeuta nejméně jednou za šest měsíců jako preventivní opatření. Okamžitou pozornost vyžadují symptomy, jako jsou:

• akutní reakce na jídlo;
  • vznik zubního kazu (i bez bolestivých pocitů);
  • vznik dutiny nebo trhliny;
  • zvýšená citlivost;
  • otok měkkých tkání;
  • zvýšení teploty;
  • červenání dásní.

Klíčové terapeutické postupy

Mezi tyto postupy patří plombování, endodoncie a restaurování.

Plombování je postup, při kterém se odstraní kazivá tkáň a následně se vyplní výplní, která obnoví funkčnost. Provádí se pomocí biokompatibilních materiálů: kompozity od předních výrobců (Německo, Japonsko, USA).

Endodoncie je metoda ošetření kořenových kanálků trpících zánětlivými procesy nebo hlubokými kazivými lézemi. Během zákroku se odstraní nekrotické tkáně, kanálky se sterilizují. Aby se v konečné fázi zabránilo opětovné infekci, jsou vyplněny speciálními materiály.

Restaurování se používá k obnovení tvaru, funkce poškozeného zubu pomocí porcelánových fazet, s pomocí kompozitních výplní, které umožňují zachovat přirozený vzhled a funkčnost.

Zdravé a rovné zuby mají velký vliv na kvalitu vašeho života. Pomocí osvědčených technik a prvotřídního technického vybavení zachovává léčebná stomatologie nejen zdraví ústní dutiny po dlouhou dobu, ale také předchází problémům s trávicím systémem a vzniku dalších závažných onemocnění.